Festiwal Cyrkulacje 2016

Sylwetki pedagogów

Eckhard Mueller

Niemcy/Francja

Od 2004 roku podróżujemy po świecie, dzieląc się naszą wizją i praktyką Kontakt Improwizacji oraz Improwizacji, oferując ludziom w Europie i obu Amerykach intensywne kursy Kontakt Improwizacji, jak również tworząc projekty oparte na Improwizacji. Współpracując ze sobą, czerpiemy od siebie inspiracje, dzięki czemu możemy tworzyć różnorodne i zaskakujące ścieżki. Oboje pasjonujemy się ruchem w nieznane, spontanicznością ruchu na żywo oraz zgłębianiem mądrości ciała. Dani interesuje się głównie szczegółami oraz zdolnością uwagi i wyobraźni. Razem z Eckim, którego fascynuje fizyczność i jej granice, badają zakres postrzegania i odbioru zmysłowego, odkrywając na nowo możliwości dialogu przez taniec. Rozwijamy naszą wspólną pracę poprzez uczenie w pojedynkę oraz współpracę z innymi. Należymy do współorganizatorów contactfestival freiburg w Niemczech (www.contactfestival.de), a także jesteśmy członkami Co. Dégadézo we Francji. Uczy w duecie z Dani: Daniela Schwartz (Argentyna/Francja).

www.dani-ecki.com

Vivien Wood

Wielka Brytania

Przez osiem lat kształciła się w szkole Royal Ballet oraz studiowała taniec klasyczny i współczesny. Uznawana za jedną z najwybitniejszych tancerek tańca współczesnego w Wielkiej Brytanii. Występowała w Montrealu, Sydney, Paryżu i Hong Kongu w spektaklach Michael Clark Company oraz DV8 Physical Theatre.Obecnie uczy artystów zespołów tańca współczesnego i teatrów fizycznych, m.in. DV8 i National Dance Company Wales, w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy.Współpracuje z Teatrem ZAR oraz ze Studiem Matejka nad tworzeniem partytur ruchowych do przedstawień. W 2012 roku pełniła rolę Associate Choreographic Artist w Dance City (Wielka Brytania).

Ditte Berkeley

(Dania/Wielka Brytania)

Ditte Berkeleywspółtworzy i występuję w Teatrze ZAR oraz zajmuję się badaniami w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu. Brała udział i współtworzyła cykliczne spotkania VoicEncounters oraz była współorganizatorem wraz z CPR (Walia) międzynarodowego festiwalu „Giving Voice” we Wrocławiu w 2009 roku. Współpracuje ze Studiem Matejka, w którym jest odpowiedzialna za pracę z głosem i śpiew. Jest również co-liderem warsztatów: „Into the Sound” Teatru ZAR oraz Awakeing the Listening Body z Matejem Matejką. Wychowała się w Hiszpanii, a studia w dziedzinie teatru ukończyła w Rose Bruford College of Speech and Drama w Londynie.

Iwona Olszowska

Edukację taneczną zdobywał a w Studenckim Teatrze Tańca Kontrast, Uniwersytecie Alabama i George Mason w USA oraz w Calgary w Kanadzie. Realizował a projekty Liz Lerman Dance Exchange, Projekt Pandora, Projekt Polski, Powrót do tradycji (organizowany przez Śląski Teatr Tańca), Hałda oraz Więcej tańca i Taniec bez tajemnic z gośćmi teatru EST, którego jest założycielem i kierownikiem artystycznym (autorka 19 choreografii dla ESTu).Tańczyła w Nowym Jorku (Judson Church, Art At University Settlement), Waszyngtonie (Marvin Theater, George Washington University, Corcoran Gallery), w Santa Fe i na Uniwersytetach Alabama i George Mason. Pokazywała choreografie w Kanadzie, Finlandii, na Ukrainie, Mołdawii, w Rosji i w Wielkiej Brytanii (Dartington College). Obecnie tworzy choreografie solowe i teatralne Teatr Stary „Wspólny pokój”, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu „Tumor Mózgowicz”, Teatr STU „Trupa Tomasza Dropsa”, Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu „Krwawe gody”, Teatr Muzyczny w Gliwicach „Chicago”, „Takie większe wesele”. Otrzymała nagrody za choreografie, za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną (ArtsLink w Nowym Yorku) oraz stypendium Stefana Batorego. W 2000 roku została laureatką 8 Prezentacji Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu za choreografię ” Ani chybi Anioł „. Jest pomysłodawcą Forum Tańca Współczesnego w SCKM Kraków.

Sławek Bendrat

Tancerz i choreograf. Wrocławianin. Studiował na Wydziale Pedagogiki Baletowej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie; jest absolwentem Poznańskiej Szkoły Baletowej. Przez wiele lat jako tancerz związany był z Polskim Teatrem Tańca w Poznaniu, a następnie jako tancerz i choreograf z Luzerner Theater w Szwajcarii. Kolejne dwa lata pracował w zespole Baletu Narodowego w Marsylii (Ballet National de Marseille), kierowanego przez Frederica Flamanda. W 2010 roku otrzymał nagrodę na Baltic Movement Contest za solo Pinku Chirashi. Jest jednym z założycieli Pink Mama Theatre, w którym sprawuje funkcję dyrektora artystycznego oraz choreografa wszystkich spektakli teatru. Pink Mama Theatre od 2013 roku ma statut associated artist w Dampfzentrale Bern – jednej z najważniejszych scen tańca w Szwajcarii.

Magdalena Górnicka

Tancerka, choreografka i pedagog tańca współczesnego. Absolwentka Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii (Belgia) na wydziale tańca współczesnego oraz Uniwerstetu Wrocławskiego (kulturoznawstwo). Obie pasje stara się łączyć produkując autorskie spektakle i wydarzenia społeczno- kulturalne oraz prowadząc warsztaty taneczne. Stypendystka europejskiego programu Leonardo da Vinci (2005-2006) oraz Konkursu OFF Przeglądu Piosenki Aktorskiej na realizację autorskiego spektaklu.

Współpracowała między innymi z Gliwickim Teatrem Muzycznym, Het Firmament Mechelen, blauwe plekken, Belgijską Federacją Gimnastyczną, Staatstheater Kassel, l AmpekAp Collectief Antwerpen, Sceną Tańca Capitol, Wrocławskim Teatrem Pantomimy i Teatrem w Kłodzku. W latach 2011-2014 pedagog tańca współczesnego Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego a obecnie nauczyciel na specjalizacji tańca i pantomimy wrocławskiej Skiby.

Agnieszka Rybak

Porusza się, performuje, uczy.
Aktualnie związana z Instytutem Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu w projekcie badania ciała Body Constitution poświęconemu technikom świadomości ciała, sztukom walk oraz rozwijaniu metody jak i metodologii ruchu. Doświadczenie zdobywała biorąc udział w projektach teatralnych, praktykując sztuki walki Capoeirę i Aikido a także eksperymentując z różnymi formami ruchu, z których największym odkryciem jest Contact Improvisation. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu. Adeptka i współorganizatorka Academy of New Dance and Improvisation, oraz programów instruktorskich z zakresu terapii, tańca i ruchu. Stale praktykuje i doskonali swój warsztat w zakresie ruchu i pracy z ciałem w kraju i za granicą. Jest praktykiem i nauczycielem Kino Mana- hawajskiej pracy z ciałem, której głównym elementem jest masaż Lomi Lomi (www.lomilominui.com.pl). Członek ECITE (Europeian Contact Improvisation Teacher Exchange). Prowadzi, współtworzy i organizuje liczne warsztaty pracy z ciałem. Współorganizator międzynarodowej wymiany nauczycieli CI – ECITE 2013.

Anna Piotrowska

Choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995 r). Stworzyła ponad 80 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 kierownik zespołu Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK (od września 2015 Kierownik Artystyczny), współpracowała z izraelsko-holenderskim duetem choreograficznym Ivgi&Greben. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek.(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in. Laureatka „SoloDuo Dance Festival” (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 – Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz – główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2012). Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. Zrealizowała dwie autorskie produkcje dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu pt.: „farfalla” i „6 x 9” . Realizacja ruchu w teatrze lalek K3 z Białegostoku. Gość programu advancing performing arts project (APAP) w 2008 r., w ramach tego programu powstało solowe przedstawienie „Look 4 faces” wystawiane w Bytomiu, Warszawie, Berlinie i Brukseli. Regularnie współpracowała ze Śląskim Teatrem Tańca. Pedagog w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, gdzie wykładała: formy teatru tańca i struktury choreograficzne, improwizacje, sceny improwizowane i taniec współczesny. Zrealizowała kilka przedstawień międzynarodowych: „Walk_2_corner”, „HUG” (Węgry), „Laka la Mnija in the field of half of sth”, „Cold Fish” (Norwegia), „CoCo_Klimt” (Słowacja), „or Clitoris Landscape (close to gate No. 5)” (Włochy).
W 2013 r. zrealizowała spektakl dyplomowy dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: TRANSDYPTYK. W 2014 r. stworzyła przedstawienie dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy pt.: „Historia Brzydoty”, w październiku odbyła się premiera jej najnowszego przedstawienia „i don’t wanna be a horse” w ramach międzynarodowego projektu „Recording Fields”, którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw. Realizacja na tancerzy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK. We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Najnowszy spektakl dla Teatru Rozbark to „zagubieni w skórze” (premiera 7 listopada 2015).

Natalia Iwaniec

Natalia jest jedyną w Polsce certyfikowaną nauczycielką GAGA. Uczyla na wielu miedzynarodowych festiwalach takich jak: Ibiza Contact Improvisation Festival, Dancing Poznan czy Incidans w Szwajcarii. Jako goscinna nauczycielka prowadzi lekcje na wyzszych uczelniach: NSCD w Leeds,w Trinity Laban w Londynie.
Poza intensywną praktyką nauczycielską gaga, Natalia tańczyla m.in. w ramach festiwalu Resolution! w The Place w Londynie w spektaklu „Pieces of mosaic”,w Fryburgu podczas festiwalu Incidase w spektaklu „Hello Love”. Wspoltworzyla duet z Iwona Olszowska „Naive recreatuve Dance”, ” Instantaneo” z Valeria D’Amico.
Obecnie Natalia stawia pierwsze kroki jako choreograf.

Jakub Gontarski

Swoje pierwsze kroki ruchowe na salach zaczął w wieku 5 lat (akrobatyka). Od roku 1993 do 2001 praktykował japońską sztukę walki Judo. Od roku 2002 do 2012 Praktykował brazylijską sztuke walki Capoeira (Brazylia, Anglia, Polska). Od roku 2008 intensywnie praktykuje techniki ruchowo-taneczne jak: Contact Improvisation, Taniec Współczesny, Ruch Fizyczny, Improwizacja. Przez wiele lat prowadził zajęcia ruchowe (rozwijające sferę psycho-somatyczną u dzieci) w prywatnym przedszkolu Ente (Centrum Współpracy Europejskiej). Prowadzi zajęcia, warsztaty ruchowo-choreograficzne (zakończone spektaklem) oraz uczestniczy w projektach ogólnopolskich i międzynarodowych integrujących młodzież z różnych krajów (Fundacja Krzyżowa). Od wielu lat prowadzi również zajęcia ruchowe w projektach integracyjnych z młodzieżą ze środowisk wykluczonych(niepełnosprawni, niedosłyszący, dzieci z trudnych środowisk rodzinnych) min. podczas projektu „Myśl w Ruchu” koordynowanym przez Instytut Muzyki i Tańca. Od 2011 Sekretarz Stowarzyszenie Inicjatyw Twórczych ” Momentum”. Od 2011 pracuje nad solowym spektaklem ‚Animan” i ” I am that” oraz duetem ” Dom Wariatów”. Improwizuje na scenie z muzyką na żywo. Instruktor Rekreacji ruchowej, I stopień Kinezjologii edukacyjnej metody „Brain Gym” Paula M Dennison oraz Gail E Dennison. Kaskader – wrocławska Szkoła Kaskaderów Filmowych 13. Współpracuje z Instytutem Jerzego Grotowskiego oraz Teatrem Zar prowadząc intensywne sesje ruchowe poświęcone technikom świadomości ciała, sztukom walk oraz rozwijaniu metody jak i metodologii ruchu min. w ramach Projektu ” Body Constitution”.

copyright® SIT MOMENTUM
design + realizacja: dance being / COCRE