Pedagodzy

Wróć do: Festiwal Cyrkulacje 2013

Beata_Marecka-Zehetbauer_ok

 

Beata Marecka-­Zehetbauer – certyfikowana choreoterapeutka ­ Terapeuta Tańcem, pedagog tańca, improwizacji ruchu, symboliki ciała i eksperymentalnego teatru tańca (Institut für Tanz und Bewegungsdynamik, Essen, 1999­2007 asystentka i tłumaczka dr D.Kapperta), instruktorka tańca kreatywnego, metody opartej o teorię ruchu R.Labana (Freies Musikzentrum, Monachium) oraz metody Life/Art Process (U.Schorn, Berlin), rytmik (Bildungswerk Rhythmik e.V., Bremen), kulturoznawca; pedagog ruchu funkcjonalnego (Internationale Gesellschaft, Rosalia Chladek, Wiedeń); od 1991 mieszka i pracuje w Austrii, jako pedagog tańca kreatywnego, improwizacji (Volkschochschule, Baden) i rytmiki (od 1996, Musikschule Triestingtal, Berndorf); tworzy i prowadzi projekty taneczno­ terapeutyczne dla niepełnosprawnej młodzieży i dzieci ze szkoł specjalnych (Musikschule Triestingtal; Sonderpädagogisches Zentrum) oraz klas integracyjnych (Hauptschule), warsztaty i kursy rozwoju osobistego przez ruch i pracę z ciałem dla dorosłych w Austrii i Polsce; członek i pedagog Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii­ PTT.

 

przemyslaw_blaszczak

 

Przemysław Błaszczak – aktor, od 1995 roku związany z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego. Studiował filozofię na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala – udział w spektaklu Dytyramb. Jesienią 2002 roku rozpoczął pracę nad własnym przedsięwzięciem, którego zwieńczeniem był monodram Ecce Homo (premiera 21 marca 2003 roku w Ośrodku Grotowskiego). Od roku 2004 członek Teatru ZAR (udział w projekcie Ewangelie dzieciństwa – tryptyk, prowadzonym przez Jarosława Freta). Bierze udział w trzech częściach tryptyku: Ewangeliach dzieciństwa, Cesarskim cięciu oraz Anhellim. Obecnie zaangażowany w pracę nad nowym spektaklem Teatru ZAR Armine. Od ponad sześciu lat uprawia aikido, japońską sztukę walki, pod okiem Piotra Masztalerza sensei (5 Dan), w 2011 roku był również uchideshi u Juba Nour Shihan (6 Dan) w Baja California (Meksyk); w rodzimej sekcji bierze udział w zajęciach kenshusei, przygotowujących do bycia nauczycielem aikido. W 2005 roku spędził miesiąc w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitori, praktykując pod jego okiem shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu, poprzez trening oparty na tradycyjnym karate japońskim.

 

nini_julia_bang

 

Nini Julia Bang (Dania) – śpiewaczka, aktorka, muzyk. Studiowała w Danii śpiew klasyczny, grę na fortepianie, muzykę ludową i teorię muzyki. Trening i poszukiwania w dziedzinie teatru, głosu i muzyki kontynuowała w Indiach. Komponuje i uczy. Od 2006 roku jest członkinią Teatru ZAR. Występuje we wszystkich częściach tryptyku i jest współtwórczynią jego dwóch ostatnich części Cesarskiego cięcia i Anhellego. Często prowadzi warsztaty z Teatrem ZAR. Zafascynowana ludzkim głosem, brała udział w wielu ekspedycjach – do Azji, Tuwy, na Islandię, Korsykę i do Gruzji, serca wielogłosu. Uprawia jogę, a także ma doświadczenie w treningu aikido, capoeiry i improwizacji kontaktowej.

 

 

 

 

 

iwona_olszowska

 

Iwona Olszowska – edukację taneczną zdobywał a w Studenckim Teatrze Tańca Kontrast, Uniwersytecie Alabama i George Mason w USA oraz w Calgary w Kanadzie. Realizował a projekty Liz Lerman Dance Exchange, Projekt Pandora, Projekt Polski, Powrót do tradycji (organizowany przez Śląski Teatr Tańca), Hałda oraz Więcej tańca i Taniec bez tajemnic z gośćmi teatru EST, którego jest założycielem i kierownikiem artystycznym (autorka 19 choreografii dla EST­u).Tańczyła w Nowym Jorku (Judson Church, Art At University Settlement), Waszyngtonie (Marvin Theater, George Washington University, Corcoran Gallery), w Santa Fe i na Uniwersytetach Alabama i George Mason. Pokazywała choreografie w Kanadzie, Finlandii, na Ukrainie, Mołdawii, w Rosji i w Wielkiej Brytanii (Dartington College). Obecnie tworzy choreografie solowe i teatralne ­  Teatr Stary „Wspólny pokój”, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu „Tumor Mózgowicz”, Teatr STU „Trupa Tomasza Dropsa”, Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu „Krwawe gody”, Teatr Muzyczny w Gliwicach „Chicago”, „Takie większe wesele”.  Otrzymała nagrody za choreografie, za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną (ArtsLink w Nowym Yorku) oraz stypendium Stefana Batorego. W 2000 roku została laureatką 8 Prezentacji Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu za choreografię ” Ani chybi Anioł „. Jest pomysłodawcą Forum Tańca Współczesnego w SCKM Kraków.

 

yaniv_minzer

 

Yaniv Mintzer (Izrael) – Muzyk, tancerz, terapeuta, nauczyciel. Praktykuje i uczy kontakt improwizacji od 2004 roku. Uczył się od wielu wspaniałych nauczycieli jak: Andrew Harwood, Nancy Starks Smith, Peter Bingham and Martin Keough. W ciągu ostatnich 3 lat komponował i tworzył improwizowaną muzykę do teatru, tańca i improwizowanych performansów w Izraelu, Rosji, Japonii i Europie Wschodniej. Uczy kontakt improwizacji i improwizacji w Yafo Group School w Tel Avivie, na Uniwersytecie w Haifie, a także za granicą. Prezentował swoje performance w Japonii, Izraelu, Polsce i na Słowacji, podczas międzynarodowych festiwali sztuki i tańca. Pracuje jako terapeuta metody Ilan Lev z niezależnymi tancerzami, a także grupami (Bat Sheva, Vertigo).

 

 

 

 

Dawid_Lorenc

 

Dawid Lorenc – Tancerz, performer, instruktor tańca. W 1999 roku zaczynał w Teatrze Tańca Figiel prowadzonym przez Małgorzatę Lorenc. W latach 2003-06 tancerz Teatru Tańca Alter Witolda Jurewicza. W 2006 roku ukończył program Training Cycle w  słynnej szkole Anny Teresy De Keersmaker P/A.R.T.S. (Performing Arts Research and Training Studios w Brukseli), jednej z najlepszych uczelni współczesnej sztuki tanecznej. W takcie studiów brał udział w projektach m.in. Davida Zabrano oraz Davida Hernandeza. Stypendysta: Ministra Kultury ’07, European Commission ’06-’07, Flemish Community ’08 oraz Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego ’10. Był również uczestnikiem międzynarodowej wymiany programu danceWEB ’10. Uczestnik niezliczonej ilości festiwali, warsztatów, projektów tanecznych oraz wymian w Polsce i Europie. Od 2008r. do 2012r. pracował w zespole Wima Vandekeybusa, Ultimie Vez.  Dziś współpracuje z tym zespołem jako instruktor. W 2010 gościnnie występował w spektaklach: Leszka Bzdyla, Witolda Jurewicza, Jacka Owczarka. Członek Stowarzyszenia Move`n Łódź oraz Stowarzyszenia Połczyńskie Innowacje Kulturalne. Od 2011 współpracuje z grupą Jacka Owczarka „Pracownia Fizyczna” jako trener i konsultant choreograficzny. Instruktor tańca współczesnego i improwizacji na warsztatach w Polsce i Europie. Od lat współorganizuje Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie Zdroju, a od 2011 jako dyrektor artystyczny wydarzenia.

 

jacek_owczarek

 

Jacek Owczarek – Choreograf, tancerz i pedagog tańca współczesnego i improwizacji. Twórca Międzynarodowego Festiwalu Kino Tańca. Od roku 1994 zatańczył w kilkunastu spektaklach Teatru Tańca Alter i międzynarodowych projektach m.in. „Skarbek”, grany w berlińskim teatrze Volksbühne, „Patentyciała” w Mau-Beige we Francji , „Les ambiancespolonaises” w Cite Internationale des Arts (Paryż),”Kołysanki” Roma Europa (Rzym) Museums Quartier (Wiedeń). Przygotował ruch sceniczny m.in. do spektakli Przedtem/Potem (2006) w Teatrze Starym w Krakowie, Peer Gynt (2007) w warszawskim Teatrze Dramatycznym, w reżyserii Pawła Miskiewicza oraz spektaklu Trans-Atlantyk (2008) w Teatrze Starym w Krakowie, w reżyserii Mikołaja Grabowskiego w Teatrze Nowym w Łodzi(„Przygody barona Münchhausena”, reż. Adam Walny, „Przed południem przed zmierzchem”, reż. Piotr Cieplak).Uzyskał dyplom tancerza zawodowego przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich. Wykłada przedmiot improwizacji i kontakt improwizacji na Akademii Muzycznej w Łodzi, na kierunku Choreografia i Techniki Tańca, jego praca doktorska dotyczyła improwizacji jako sposobu budowania wypowiedzi scenicznej. W lutym 2009 założył przy Akademii Muzycznej w Łodzi grupę Pracownia Fizyczna.

 

natalia_iwaniec

 

Natalia Iwaniec – Certyfikowana nauczycielka GaGa. Absolwentka wiedzy o teatrze na UJ w Krakowie i Studium Animatorów Kultury we Wrocławiu(specjalność taniec). Uczestniczka wielu warsztatów z zakresu tańca współczesnego, contact improwizacji i wielu różnych form ruchu w Polsce i za granicą (Indie, Austria, Izrael). Instruktorka tańca współczesnego i improwizacji. Prowadzi zajęcia w Polsce i za granicą. Brała udział w projekcie-warsztacie dla tancerzy u Yasmeen Goddder, w Tel Avivie, gdzie uczyła się techniki release i repertuaru Yasmeen Godder. Do Izraela przyciągnęła ją GaGa, innowacyjna metoda pracy Ohada Naharina. Uczyła się tej metody pod okiem doskonałych pedagogów, tancerzy i byłych tancerzy Batsheva Dance Company, jak i samego Ohada Naharina.